diumenge, 1 de setembre del 2002

Japó, Corea, Tibet i Xina 2002

Del Japó al Tibet, per terra i mar

Del 29 de juny al 4 de setembre del 2002
Japó

Nagoya, Ise, Tokio, Nikko, Mt. Fuji 3.776m., Kyoto, Hiroshima, Illa de Miya-Jima (Itsukushima-jinja), Illa de Shikoku (Pont Penjant de Takushima Nishi Iya), Nagasaki, Shimonoseki.


El meu amic Takao em ve a buscar a l’aeroport de Nagoya. Ens desplacem amb cotxe al poble d’Ise, on viu la seva família. Durant els dies que passo amb ells, anem a pescar al “Megafloat”, a Nansei-cho, a la prefectura de Mie-ken, visitem el temple Kongo-shoji, a la muntanya d’Asama, i torno a Ise-jingu, el temple més sagrat del Japó, que existeix des del S. XVII i el canvien de lloc cada 20 anys. També probaré el “cañaku”, el mochi i l’anko, l’akafuku kori i el takenagasi.

Uns dies després, i amb alguns “oniguiri” que em prepara la mare del Takao, agafo el “Shinkansen”, el tren bala, per traslladar-me a Tokio. (…)

Per recomanació del meu amic Shuhei he visitat la zona de Ogikubo, per veure, tal com em va dir ell, “a part of every-day life in Tokyo”. M’ho va deixar clar…”Actually, there are nothing special for tourist in these area…”, però a mi m’ha encantat. Em sorprenen les plataformes giratories que tenen moltes cases per poder treure el cotxe de cara, els penjadors metàl•lics de reixes per posar les escombraries, o els parquins amb elevadors per poder guardar un cotxe sota terra… A Koenji, es veuen moltes dones passejant amb paraigues per protegir-se del sol.

El Shuei també em va recomanar la zona de Rapongi. Quan un aterra aquí, no sap ben bé perquè li han recomanat visitar aquest indret. Segurament no serà de l’agrat de molta gent, però indubtablement és una altra cara d’aquest Tokyo tan divers i diferent. El tren et deixa just al davant d’una gran avinguda hiperplena de cotxes. L’intens tràfic no ajuda massa a tenir una bona impressió. Darrera, quan un es perd pels carrerons lliures de tràfic, comença a trobar-li l’encant. Bars, discos, restaurants ambsolutament temptadors, d’un disseny molt acurat i amb ambients molt atraients…

A Shimonoseki em trobo amb l’Anna i el Jose, dos amics que havia conegut a Barcelona i amb els que vaig coincidir a Kyoto. Haviem quedat en prendre junts els vaixell que ens portaria fins a Busan, al sud de Corea del Nord. Ells havien passat dues setmanes estudiant coreà a Seúl i després van venir al Japó. Ara havien de tornar a la capital per prendre l’avió cap a Barcelona. Fariem el trajecte junts. Jo continuaria després cap a la Xina.





Corea del Sud
Busan, Seúl

Xina i Tibet
Pekin, Datong, ( Yungang Grottoes / Suspending Temple), Jining, Luuyang, Xian, Chengdu, Lasa (Tibet), Lesham, Dali, Kuming, Dazu, Chongoing, Creuer Yangtze River (Qutang, Wu, Xiling Gorges, Lesser Three Georges, Town of Ghosts in Fengdu, Village of the Precious Stone, Zhang Fei Temple, White Emperor City), Wuhan, Guilin, Guanzhou, Hong Kong.


1 comentari: